چرا سرمایه گذاران غربی اقدام به خرید طلا نمی کنند؟
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

در حالی که ادامه خرید طلا از سوی سرمایه گذاران چینی و هندی مانع از کاهش شدید قیمت این فلز گرانبها شده به نظر می رسد سرمایه گذاران غربی هنوز تمایلی برای خرید طلا و سرمایه گذاری در این بازار ندارند.

چرا سرمایه گذاران غربی اقدام به خرید طلا نمی کنند؟

به گزارش ماین وب، موسسه تحقیقاتی سیتی در گزارش چشم انداز بازار طلا در سال 2014 میلادی پیش بینی کرد، تا زمانی که تقاضای طلا از سوی بازار آسیا ادامه داشته باشد روند نزولی قیمت این فلز گرانبها طی سال آینده محدود خواهد بود ولی رفتار سرمایه گذاران غربی در عدم تمایل برای خرید طلا در کوتاه مدت تغییر نخواهد کرد.

 بر اساس این گزارش نخستین علت عدم تمایل سرمایه گذاران غربی برای فعالیت در بازار طلا کاهش فشارهای تورمی در آمریکا و اروپا است.

 علی رغم اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک های مرکزی اروپا و آمریکا نرخ تورم در اقتصاد جهانی همچنان پایین است و این مساله تاثیر زیادی بر کاهش تقاضای طلا در کشورهای غربی داشته است.

 به اعتقاد تحلیلگران موسسه سیتی تا زمانی که فشارهای تورمی در کشورهای اروپایی و آمریکا با افزایش روبرو نشود دلیلی برای خرید طلا توسط سرمایه گذاران غربی وجود نخواهد داشت.

 علت دیگری که مانع از سرمایه گذاری غربی ها در بازار طلا شده عملکرد خوب و مثبت بازار سهام بوده است.افزایش شاخص سهام در بازارهای آمریکا و اروپا از ابتدای سال 2013 میلادی موجب شده تا سرمایه گذاران زیادی برای خرید سهام اقدام به فروش ذخایر طلای خود کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط پیمان معظمی